å enligt min chef använder jag humor för att dölja problem...eh. Förtal!



Fredag.

Ont i huvet.

Bra början.



Igår såg jag på debatt. jag vet inte vad som hade hänt men nån äldreboendeskandal var det. jag vet bara inte exakt vad som hänt men det var uppenbarligen vedervärdigt. inte bra att vara vedervärdig mot gamlingar. dom är som barn, lite försvarslösa så där. när publiken pratade så kom det upp andra hemska saker folk visste hade skett å äldreboenden, t ex att på ett ställe hade personalen sagt att de skulle ha fest när en "jobbig" åldring trillade av pinn. Big no no.

En sak jag tänker bara, och lär väl låta hemskt, men kan inte en sån grej bara vara ett jävligt dåligt skämt? Man jobbar natt på ett äldreboende, man är trött å man har en trött jargong med några kollegor för att orka, för att man nånstans bearbetar sin vardag? Jag försvarar inte att man kränker äldre, eller nån, men alltså, på alla jobb pratar man om "kunderna", ibland skämtar man även på dessas bekostnad. Kommer en utomstående vid fel tillfälle är det klart att det låter helt åt helvete.

Åte igen, jag har ingen aning om vad den stora frågan i prpgrammet var, jag tror det var mer hands on-kränkning/missskötsel vilket jag liksom alla andra vettiga människor fördömmer. Jag vet inet om jag godkänner dåliga skämt heller....fast jag drar dom likförbannat själv ibland....

precis som alla andra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback