Har du någon gång varit förkyld?



Istället för det återkommande "vi har nu tillsatt tjänsten av annan sökande" kom idag nåt nytt:

Hej, fyll i det här finfina webbaserade personlighetstestet på TVÅHUNDRA frågor så kanske du får komma på intervju.


Det var 200 frågor fast egentligen kanske 10, men med fyndiga omformuleringar så att man kanske skulle råka erkänna att man brukar bryta mot lagen, har långa deppiga perioder, inte kan lyssna på andra människor, inte håller ordning omkring sig, pratar för mycket och så vidare i all evighet.

Det här tog 40 min av mitt liv och jag är väldigt nyfiken på huruvida jag är "lämplig".

Älskar hur relevanta de var för min planerade karriär som lärare med frågor som: Har du haft ansvar för ett projekt med budget över 10 miljoner kronor? Eller: Brukar du ansvara för företagets utlandskontakter?

Man bah: yes box. Eeeeeeerh??


Jag anser att jag borde få jobbet enbart baserat på att jag tog mig tid att göra skiten.



(Frågan är ju också ifall jag vill jobba någonstans där man finner dessa test nödvändiga)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback