Å det ska vara i pappersform, länge leve internet men en tidning är en tidning å tidningar är i papper.




Idag var jag hemma hos O. Vi åt kinamat. Sen satt han å jobbade å jag låg i hans soffa med hans laptop å slösurfade. Då å då pratade vi lite, fast mest inte.

Vid ett tillfälle får jag ett nummer av Bang i handen. (O är ovanligt intresserad av feminism, genusveteskap,queerteori and all that jazz.) Jag var trött i huvudet å pallade verkligen inte att bita tag i den luntan, gav nån artikel ett försök men kände att ögonen läste fast hjärnan uppfattade enstaka ord vilket helt raserade sammanhanget.

Iallafall, vad jag skulle komma till var att än en jävla gång IRRITERA ihjäl mig på den totala avsaknaden av vettiga tidningar.
Varför känns det som att man antingen måste ha hjärnan i fullt fokus å läsa tidningar som Bang, eller tidskrifter kanske är rätta ordet, ELLER så får man läsa brudiga brud brudmagasin som gör att hjärnan smälter en smula för varje ord.
Jag må vara en väldigt lättirriterad människa men ta me fan få saker gör mig så arg som t ex cosmopolitan. Sist jag skulle åka tåg gjorde jag det fatala misstaget att köpa en sån där förbenad helvetesblaska, jag tänkte väl i min enfald att jag skulle åtminstone roas lite, eller att det skulle vara som att slökolla tv fast i pappersform. DET VAR DET INTE.

Jag svär att jag kände intellektet dala i rasande fart. Jag var tvungen att blunda och andas ibland, annars hade jag imploderat..


Jag vill vill ju bara ha nåt vettigt men samtidigt soft att läsa. Jag har sagt det förr å jag säger det igen för typ miljonte gången:

JAG SAKNAR DARLING. DARLING KOM TILLBAKA.
(eller kan nån göra en tidning SOM darling fast ny?)


Tack.

Kommentarer
Postat av: Peppe

man blir verkligen lite dummare av att läsa damtidningar, inte nog med att de skriver samma sak som för 10 år sedan, dessutom ger alla könsstereotyper mej nästan en hjärnpropp. ångrar mej alltid lika djupt då jag köpt ett magasin.

Postat av: lajna

kunde inte hålla mer med. ge oss darling tillbaka, NU.

2008-10-10 @ 15:25:15
Postat av: pang

2008-10-10 @ 19:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback