vem blev glad av det här?


Helt allvarligt
herr manual, att hålla på att utmana är inte helt ok. Å om böcker! Jag gör den, men bara för att du är du, å det kommer bli keff läsning, jag är svinatrött å som en ost i skallen. Skyll dig själv.

Vilken bok läste du senast?
Jag är mitt uppe i "låt den rätte komma in" av....ja vad han nu heter. Fast jag har fått en läs-svacka å fastnat. Men jag gillar den, alltså inte en uttråkad lässvacka utan mer en....orka läsa just nu-dito.

Vilken bok läser du nu?
Eh, jag sa ju just det. men vaddå ska jag svara på vilken bok jag läste innan oxå? Men minnas? Nix. Vore jag hemma skulle jag kolla i bokhyllan, men det är jag inte.

Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
Men hur ska jag kunna veta det? Vet man sånt? Jag säger kvinnliga, bara för att.

När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker “nu har jag kommit en fjärdedel”, “en tredjedel”, “hurra! hälften!” osv?
Ingetdera.  "hurra hälften!", vem fan säger så? Så obegåvade tankegångar ägnar jag mig inte åt. Sen gillar jag feta böcker, tjocka å trinda ska dom va, precis som biiofilmer ska va långa, palla gå på bio, pynta 100 spånn å sen typ 1 timme å 23 min senare får man gå ut igen. Jag säger NEJ.

Hur väljer du vilka böcker du vill läsa?
Dom som tilltalar mig estetiskt eller de med rykte eller de jag bara dras till. Sen vet jag ju att jag ju vad jag är vek för, så jag kan ju välja rätt hylla efter humör. Pocketshop e min kompis. Sen har jag en styvfar som köpt en trilljard böcker till mig, det är fint, häromdagen lånade jag ut "flyga drake" till en kollega, då såg jag att den där styvfarn skrivit i den, helt rart, typ "kära pang jag gillade den här boken å vill ge dig chansen att göra det du med..."

När blir en bok för lång?

När den är dålig?

Läser du lika gärna på engelska (om det är originalspråket) som på svenska?
Nä jag är lat.

Vilken bok blev du senast berörd/inspirerad av?
ingen aning, nån kokbok kanske?

Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig? Isåfall, när ger du upp?
 Är jag inte hooked efter, säg mellan 10-50 sidor hamnar den i "kanske senare"-högen.

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla, och vilken finns inte alls?
Deckare , studielitteratur, feelgood, kokböcker. Fast inte i den ordningen, det vet jag inte. Det finns nog det mesta dock, tror jag, återigen, jag är inte där min bokhylla är just nu.

Rekommendera 5 författare

Eh.... nä.

Kommentarer
Postat av: TheManual

bra där!

2008-08-30 @ 13:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback