...and btw, Grattis Bästa M och välkommen till arbetslösa lärares klubb.


Jag trodde aldrig jag skulle säga det här men nu kommer det:

Jag har för mkt fritid.

Kanske skulle det vara annorlunda om jag var tät, då kunde jag fylla dagarna med meningslöst konsumerande.
Nu är jag bara ledig utan pengar. Medans folk jobbar.


En jobbig sak är att jag inför hösten har två rädslor;

1. Att inte få ett jobb
2. Att få ett jobb


Rädsla 1 grundar sig på det enkla faktumet att jag inte vill ha så här mkt fritid utan mkt hellre får en lön så att den fritid jag väl får kan fyllas med roligheter. Någon form av syfte i livet skulle ockå vara på sin plats.

Rädsla 2 grundar sig på att jag är livrädd för att verkligen utföra det jobb jag bildat mig till. Jag kan ligga vaken på nätterna och begrunda hur man undervisar om forntiden, som jag helt ärligt inte vet ett dyft om. Man typ: Imorn barn, ska vi bita tag i fooorntiden *springa hem och googla*.
Jag vet att det kommer ge sig och att jag om säg 5 år (förutsatt att allt inte går åt helvete) kommer se tillbaka på den här tiden/rädslan med ett leende.

Dock kvittar det nu, jag är rädd.
För både alternativ 1 OCH 2.





Kommentarer
Postat av: Tiffany!

dags att skaffa sig vänner som inte har så mycket att fylla upp sin fritid med ;)

2009-06-03 @ 23:23:22
Postat av: Tiffany!

dags att skaffa sig vänner som inte har så mycket att fylla upp sin fritid med ;)

2009-06-03 @ 23:23:29
Postat av: pang



Sant, rika vänner med mkt fritid efterlyses!

2009-06-04 @ 13:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback